octubre 7, 2023

La Fundació Social Partners col·labora en la celebració dels 50 anys de Dincat

El dimarts 3 d’octubre de 2023 Dincat ha celebrat els seus 50 anys d’història i defensa dels drets de les persones amb discapacitat intel·lectual davant de les adminitracions.

La Sala Gran del Teatre Nacional de Catalunya, amb una assistència de més de 800 persones,  ha estat l’escenari d’un acte d’homenatge a tots aquells que han contribuït a construir un país més just i igualitari.

El president la Generalitat, M. Hble. Sr. Pere Aragonès, la Presidenta del Parlament, M. H. Sra. Anna Erra i Solà; el Delegat del Govern a Catalunya, Excm. Sr. Carlos Prieto; i l’Alcalde de Barcelona, Excm. Sr. Jaume Collboni Dimarts han acompanyat als socis de Dincat en aquest celebració de l’entitat.

La Fundació Social Partners ha patrocinat un document audiovisual on es mostren les fites, tan polítiques com socials, que marquen aquests 50 anys de lluita del sector; i que passen per moments clau en la història com l’impuls de la LISMI el 1981, l’aprovació de la Convenció dels Drets de les Persones amb Discapacitat de l’ONU el 2006 o, sense anar tan lluny, la recuperació del dret a vot de més de 15.000 persones amb discapacitat a Catalunya el 2020, són algunes de les fites que avui s’han celebrat.

Aquest són algunes de les dates històriques que avui s’han celebrat i que es recullen en el vídeo que s’ha presentat al TNC tot just a l’inici de l’acte:

Des del seu orígen la Fundació Social Partners ha col·laborat amb Dincat amb qui comparteix valors i objectius. Dincat és la principal representant de les persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament a Catalunya, que agrupa gairebé 300 entitats socials i representa els drets de més de 75.000 persones del col·lectiu i les seves famílies al territori. A través dels valors de compromís, dignitat i igualtat d’oportunitats, la federació treballa dia a dia amb l’objectiu de garantir una inclusió social i laboral digna, així com per vetllar per una vida més justa per aquestes persones i les seves famílies.