juliol 28, 2022

La Fundació Social Partners patrocina l’espectacle de circ que tancarà el 35è Congrés de la discapacitat intel·lectual

Gràcies al mecenatge de la Fundació Institut Social Partners, el Congrés de la discapacitat intel·lectual, que organitza Dincat, el proper dia 29 de setembre, tancarà amb un espectacle de circ del col·lectiu Mur.

L’espectacle

DE TU A TU és, un acostament cap a les relacions personals íntimes que neixen en la trobada entre dues persones, entre cada un dels duos o binomis de l’espectacle, format per un artista amb (dis)capacitat intel·lectual o física i un altre artista també amb la seva pròpia diversitat funcional Perquè, tal i com diuen ndes del col·lectiu MUR “tots funcionem de manera diversa, encara que aquesta diversitat no estigui classificada”.

Aquesta nova proposta vol ser, sens dubte, un manifest i una demostració de la igualtat de les persones “que podem i hem de mirar-nos des un mateix pla, ni per sobre ni per sota.

La clau, segueixen explicant els representants del Col·lectiu, és “reconèixer-nos i acceptar-nos sense filtres, sense escalafons, sense prejudicis, sense compassions innecessàries, i amb sinceritat i sense por, de tu a tu”. Aquesta és també l’essència de la companyia. I tot això ho expressa a través d’una mostra diversa i de qualitat de tècniques circenses, arquitectòniques i musicals.

El Congrés

Els dies 29 i 30 de setembre del 2022, el Campus de la Ciutadella de la Universitat Pompeu Fabra acollirà l’esdeveniment de referència del sector de la discapacitat intel·lectual a Catalunya, el 35è Congrés de Dincat.

Sens dubte, una trobada amb una gran rellevància i transcendència pel sector que aplega a multitud de professionals i experts en la matèria.

Aquesta edició és el resultat d’unir les experiències de Dincat Federació i de l’Associació Empresarial d’Economia Social Dincat que des de fa anys treballen de manera coordinada i amb una única veu en la defensa dels drets de les persones amb discapacitat intel·lectual i les seves famílies i dels interessos de les entitats que els presten suports.

Reconèixer-nos i acceptar-nos sense filtres, sense prejudicis, sense compassions innecessàries, i amb sinceritat i sense por, de tu a tu